تاثیر تغذیه بر کاهش عوارض دوران بارداری

یبوست

از دیگر عارضه های دوران بارداری ، یبوست است . حاملگی ، حرکت موادغذایی را در طول دستگاه گوارش شما آهسته می سازد

علاوه بر این ، یبوست یکی از عوارض جانبی مصرف مکمل های آهن می باشد. مصرف ناکافی فیبر و مایعات و انجام ناکافی تمرینات بدنی نیز می تواند از علل دیگر یبوست باشد


چه باید کرد

به مصرف مکمل های تجویز شده ادامه دهید.

غذاهایی که فیبر زیادی دارند را مصرف کنید.

روزانه حداقل 8 لیوان مایعات فاقد کافئین بنوشید تا اثرات ملین فیبر را افزایش دهد.

انجام فعالیت منظم ورزشی باعث تحریک دستگاه گوارش می شود و حرکات منظم روده را افزایش می دهد.

از گلابی ، آلو ، انجیر ، انگور ، زردآلو و ... استفاده نمایید.

نان سبوس دار ( مثل نان سنگک ) مصرف کنید

از روغن زیتون در سالاد استفاده کنید

استراحت و خواب کافی داشته باشید

میوه ها مخصوصاً میوه های خشک مانند انجیر خشک ، قیسی ، آلوی خیسانده و ... و سبزیجاتی مانند کاهو، خیار و نخود سبز پخته را بیشتر مصرف نمایید


[ بازدید : 22 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 20 دی 1395 ] [ 18:58 ] [ مژگان کرمی ]
ساخت وبلاگ تالار ایجاد وبلاگ عکس عاشقانه فال حافظ فال حافظ خرید بک لینک بهترین گوشی برای موزیک بهترین گوشی برای سلفی بهترین گوشی برای بازی راهنمای خرید تلویزیون راهنمای خرید موبایل قیمت لپ تاپ راهنمای خرید گوشی قیمت تبلت قیمت انواع تبلت لپ تاپ قیمت خرید آنتی ویروس دانلود آهنگ جدید دانلود تک آهنگ ساعت مچی سوالات رايانه اي
بستن تبلیغات [X]